“Tatil yapmayan çalışmıyor demektir”

Merhabalar,

Biz Antalyalıların eskiden yaz gelince, “devrimci mücadelesi” aşırı güneşe maruz kaldığından kendini Konyaltı sahillerine atar, denizde elim sende oynayarak ve Deniz Gezmiş ile bildiğin girdiğimiz deniz arasında bağ kurmaya çalışarak serinlemeye çalışırdı. Hatta “mücadelenin” seyri o zamanlarki 4. ve 5. Halk plajlarını belediyeden alarak proleteryanın kurtuluşu için işletmek yönündeydi. Plajlar mı bizi işletti biz mi plajları işlettik bilmiyorum ama geniş bir taraftar kitlesi ve “üst düzey bürokratlar” denizde serinlerken, onların arkasında kalan “hamal takımının” anası dini ağlar, kıçından başından ter akardı Cumhuriyet Meydanı’nda Faşist kovalayacağız diye…
Pazarcılar bile Antalya’da yaz gelince “Ucuza verecem denize gidecem/ Ucuza verecem denize gidecem” diye bağırır. Ucuza verince satış çabuk gerçekleşir, biraz kardan zarar etse de karşılığında denize giderek serinlemiş olur…
Eh bizler de gençliğini ucuza verip mapusa giderek ve yaşlılığında denize gidenler olarak, artık “Tatil yapmayan çalışmıyor demektir” sözünü öğrendik… Daha üretken bir yaşamın sağlıklı bir yaşamdan geçtiğini biliyoruz. Üretim ve performansı etkileyen dikkat, dayanıklılık, konsantrasyon gibi özelliklerin yorgun bedenlerde olmayacağını biliyoruz. Bunu sağlamanın bir yolu da aktif tembellikten; yani tatilden geçiyor! (Aktif tembellik sözünü de burada “yumurtlayıverdim” ama umarım yerine oturur.)
Bu sayfalarda her türlü haberi okuyabiliyoruz. Uzaktan olduğu ve değmediği için olsa gerek her türlü atışı da yapabiliyoruz. Ölümlerden zulumlardan da bir hayli bıktık. Yaşlandıkça daha hızlı ölmeye başladık bir yandan. Ben diyorum ki; herkes en az bir kez, ölmeden Gazipaşa’yı görsün!
Gazipaşa merkeze göre doğusundaki deniz gören Antalya’nın en uç ilçesi. Güzel kumsalları olan, henüz 15-20 metreden yüzerken denizin dibini görebildiğiniz denli temiz, yer yer resmi görevlilerin bile denk getirince “Sen merak etme adamım ayarlarız” diyerek insana güven telkin ettiği, henüz metropol pisliklerinin fethedemediği bir ilçe. Tabi bunun karşılığı kimi yerlerde feodal gerilik de olabilir ama Sinan Erkul’un yanına giderseniz onlardan da kurtulmuş olursunuz!
Sinan Erkul Gazipaşa’da Otel işletmeye çalışan bir şAŞKın! Para kazanmamaya yemin etmiş adam! “Ya siz yattığınız çarşafları yıkayacak parayı getirin yemeği ve denizi götürün” diyor yani! Anladım ki kimi sosyalistler ticaret yapmaya kalkınca ortaya Sinan Erkul tipi işletmeciler çıkıyor! Tatil bitiminde Sinan Erkul’un bize çıkardığı hesaptan dolayı da gerçekten utandık! O denli ucuzluk olamaz! Olmamalı!
Bu yıl biz ailecek tatilimizi Gazipaşa’da yaptık! Ağustosa toslamış olan yaz orada çok güzeldi! Deniz sporlarının yanı sıra isteyene dağ tırmanışları da hemen yanıbaşındaydı! Tam bizim Antalyalı “şair” lakaplı Av. Nevzat’ın Tophane’de söylediği gibiydi. Nevzat Tophane’den Beydağlarına bakıp bakıp “Ulan şu dağlar burda olsaydı ne güzel gerilla savaşı verirdik be!!” Yani Gazipaşa’da dağlar ve deniz sözcüğün tam anlamıyla kucak kucağa idi…
Eylül ayındayız. Geç kalanlar için yazın Antalya’da en güzel olduğu aydayız! Kumsallar mafsal ağrılarına çok iyi geliyor. İhtiyacı olanlar için olay şudur:
1- Gazipaşa otogarında in!
2- Otogar bitişiğindeki taksiye bin!
3- Taksiciye deki; ”Otel Delfin!”
4- Otel Delfin’de in!
5- Sinan Erkul’a bin!!
O sizi istediğiniz yere taşır, vallahi bakın, deneyin!
Sevgili Sinan,
Biraz geç kaldım yazmakta. Antalya’ya 28′inde döndük ve kızımın kayıt kürek işleri ile koşturduk. Yenice fırsat buldum. Bize gösterdiğin misafirperverlik, arkadaşlık, yoldaşlık için sana ailecek teşekkür ediyoruz. Ucuz diye milleti senin oraya kışkırtmaya çalıştım ama bakalım kandırabilecek miyiz?!…:) Bir seferde anlatılacak bir yer değil Gazipaşa ama biraz da Mihriban anlatsın:) Çünkü neydi o şiir: “Dövüşen anlatsın”:))
Saly’ye, Benjamin’e, Lara’ya ve sana selam ve sevgiler, görüşmek üzere…

URL: http://cerideimulkiye.com/?p=26781

Editör - 14 Eyl 2012. Kategori Bizim Meydan, Gezmeye Gitmek, Keyif, Mülkiyeden, Yaşam. Bu yazıya yapılan yorumları takip edebilirsiniz RSS 2.0. Bu yazıya yorum yapabilir ve geri izlemede bulunabilirsiniz